قرارداد اجاره نامه و تحویل مورد اجاره

وقتی موجر و مستاجر به توافق رسیدند و قرارداد اجاره نامه تنظیم و توسط طرفین امضا شد ، نوبت به ارائه مبلغ وجه الرهانه و چکهای اجاره بهامیشود.که در این خصوص توصیه مهم این است که حتماً مبلغ وجه الرهانه به علاوه اجاره اول را قبل از تحویل مورد اجاره ، مثل آپارتمان منزل ویلایی وغیره را از مستاجر به صورت چک بین بانکی دریافت نماید و همزمان مورد اجاره را تحویل مستاجر کنید و چک‌های اجاره بها را نیز همزمان با تنظیم اجاره نامه نوشته شود .
گاهی اوقات اشخاص از دسته چک خود چک می دهند که در این موارد باید چک وجه الرهانه بعلاوه اجاره ماه اول را مستاجر در چک درج نماید، و پس از وصول چک توسط موجر کلید تحویل مستاجر می گردد.
و اما مابقی چک های اجاربها که در دست املاک میباشد را در اجاره نامه نوشته و پس از تحویل مورد اجاره به موجر تحویل داده می شود و از موجر امضاء گرفته می شود . همچنین چک بین بانکی و چک وجه الرهانه نیز وقتی تحویل موجر می‌گردد حتماً باید در اجاره نامه از او امضاء گرفته شود.
یادتان باشد در تحویل مورد اجاره همه وسایل و لوازم اعم از روشنایی، کاغذ دیواری، کولر گازی ،کولر آبی و بسیاری از اقلام مورد اجاره را حتماً باید توسط املاک صورت برداری شود که در پایان سال استیجاری به همان وضعیتی که مورد اجاره را تحویل مستاجر داده‌اید تحویل موجر گردد.

دیدگاه شما: